dinsdag 1 mei 2012

koninginnedag feestje...

Uiteindelijk zijn we gisteren toch richting de vrijmarkt gegaan om zelf te verkopen. Het weer leek te willen meewerken en Kleine Vent wilde zo graag, dat hij zijn hele kamer zondagdagmiddag opruimde en een halve doos vulde met spullen die weg mochten.
In combinatie van wat spullen uit de opslag namen we redelijk wat mee. Het viel me niet eens tegen om om 6 uur m'n bed uit te komen. Het zonnetje was goed aanwezig en dat bleef het ook.
Pas op het moment dat we besloten dat we er echt wel genoeg van hadden, begon het te betrekken.
Het uiteindelijke resultaat is een berg spullen minder die we niet meer willen en wat spullen terug die we wel willen. Maar gelukkig niet in verhouding. Kleine Vent ging op jacht naar Lego, wat hij vond. En zelfs datgene waar hij eigenlijk heel hard voor wilde sparen. Maar dan enorm goedkoper. Hij had met zijn verdiensten van de dag de lego in de winkel niet kunnen kopen. Nu kocht hij meer dan hij eerst wilde en hield nog geld over. Vandaag heb ik een gelukkig (hoewel snel aangebrand, want nog altijd heel moe) kindje in huis.
Ik verkocht binnen het uur een stapel kleding, waar ik al gelukkig van werd. Nu Kleine Vent steeds groter wordt, worden de kleren ook steeds groter en nemen steeds meer plek in, als ze eenmaal te klein zijn. Dankzij nog wat andere verkopen, hadden we bergen minder (een doos of 3).
Zelf kocht ik een stapel kleding voor ons beebje to be en wat voor mezelf. Ik vidn het geen slechte score. Ik betaalde €17 voor 8 broekjes, 3 pakjes, 2 shirtjes, een lakentje en een vestje voor ons beebje en 2 broeken, een tuniek en 6 meter kant voor mezelf. Dat was prima binnen mijn budget van verkochten spullen. Dat ik ook nog een decoratie/foto artikel kocht voor Het Schaap, is heel wat anders. Een ouderwetse rieten poppenwagen voor €5, daar was ik best blij mee. Ik zoek er al een tijdje naar.  En een in goede staat zijnde rieten wagen had ik lang zo goedkoop niet gezien. Dus mooi meegenomen. Ik was wel helaas €4 over het verdiende geld heengegaan. Maar op zich vind ik dat niet zo heel erg. Ik heb veel nuttige dingen weer in huis. En hopelijk ook binnenkort de kast om alles netjes in te gaan opbergen.

Verder nam ik gisteren, voor vertrek nog even de meterstanden op. Het verbaasde me enorm! Het elektriciteitsverbruik was danig lager dan ik dacht. De eindstand bleek slechts 32 te zijn. Op zich een goede score, maar we hebben enorm last gehad met de afwasmachine. Het vakje waar het wasmiddelblokje in zit, wilde niet open, waardoor de machine het programma niet kan/wil afronden. Resultaat was: vaak veel te lang aan en zondag op maandag zelfs de hele nacht aangestaan. En het is echt een stroomvreter! Dus ergens anders is er toch gewoon goed bespaard. Ik kookte afgelopen week 3 keer met de hooikist. Sterker nog: ik kookte de rijst voor 2 dagen in 1 keer. Opgebakken rijst in de nasi vind ik nog lekkerder ook.
Het gasverbruik was redelijk constant. De stand was 2,7 afgelopen week. Ik denk dat dat redelijk zo gaat blijven gedurende de zomer.
Ik ontving afgelopen week ook een brief van de leverancier van het gas/water/licht. Dat binnenkort de eindafrekening komt en dat er dit jaar iets verandert is. Dat kan best, de eerste keer dat ik er zelf uitgebreid naar kijk. Maar prima. Ik weet dus nu dat er binnenkort een eindafrekening komt. Dan kan ik zien of mijn berekeningen een beetje geklopt hebben. Ik heb netjes al die tijd het gas en licht bij gehouden, maar het water niet. Gelukkig is dat niet het duurste stukje. Ik ben benieuwd.

2 opmerkingen:

  1. Hee! Mooi zeg dat jullie toch nog op de vrijmarkt hebben gestaan, en dat je dan zelf ook nog goed geslaagd bent voor spulletjes! En je kleine vent natuurlijk ook, dat vind ik echt heerlijk om te lezen, dat zo´n jochie op die manier er ook al mee bezig is!

    Ik heb zelf een heel leuk houten bankje gekocht voor in de hal bij ons, ik moet hem nog even schuren en aflakken, maar ben er helemaal blij mee! Voor de rest heb ik mij heel erg ingehouden en steeds bedacht dat ik het fijner vond dat er spullen weggingen en ik eigenlijk niets nodig had.

    Kleding heb ik niet verkocht op de vrijmarkt, ik ga altijd in het voorjaar en najaar naar de kledingbeurs hier in de buurt en dat levert mij net iets meer op.

    Waar ik wel verbaasd over was, dat ik nauwelijks boeken en dvd´s verkocht.. Maar dit jaar was mijn eerste keer, heb nu al zin in volgend jaar, haha :-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat het een geslaagde dag was! Wij zijn niet naar markten geweest, maar hebben lekker geklust. Ook in het zonnetje, hoewel ik volgens mij helaas nog niet echt bruin ben geworden...

    BeantwoordenVerwijderen