donderdag 31 mei 2012

Ondanks dat mijn lijf op het moment erg blij lijkt te worden van een stapel suiker, is het natuurlijk iets wat op lange termijn nu eens echt over moet zijn.
En omdat ik alle alternatieven eigenlijk ook gewoon chemisch vind, ging ik op zoek naar Stevia. De eerste aanvaring was in de supermarkt. Maar helaas: netjes in blokjes en belachelijk duur.
Dus toen ik gisteren toch in de stad was en bij de drogist moest zijn dacht ik: ik kijk even rond. En zomaar ineens: daar stond gewoon een hele pot met stevia in poedervorm. Die ik dan ook prompt mee nam, want het was een berg goedkoper dan die gekke klontjes in de super.
En nu moet ik op zoek naar lekkere recepten om te bakken. Er zijn er echt vast wel een hele berg online te vinden. Dus: iets lekkers uitzoeken en proberen!
EN hoe ongelofelijk zin ik heb om weer eens iets constructiefs te maken, doe ik het vandaag gewoon niet. Mijn lijf trapt op de rem, dus ga ik er gewoon eens even aan mee doen. Ik doe vandaag echt helemaal niks. Behalve nog wel koken vanavond, want ik wel gewoon normaal eten. Maar omdat dat vandaag echt in stukjes kan, doe ik het enorm rustig aan. Ik lig dan ook al sinds 9 uur vanmorgen languit op de bank (zover als dat gaat) en kijk tv en lees een boek. Gisteren heb ik al van alles gedaan, om maar mijn frustratie om te buigen in iets nuttigs. Er ligt geen was meer (behalve de hoop strijkwerk die ik niet weggewerkt krijg, maar daar maak ik me niet zo druk om) en mijn slaapkamer en woonkamer ruimde ik gisteren al een heel stuk op. Zelfs de kamer van Kleine Vent moest er aan geloven. Hij kon het niet geloven. Mamma had alles opgeruimd en hij was maar een uur weggeweest.

Helaas in mijn frustratie gisteren ook de woonkamer deur iets te hard dichtgegooid. Alle ramen en deuren stonden open en de deur klapte keihard dicht. En dat is nogal een slecht plan als er een groot glazen raam in zit. Dat raam zit nu in stukjes in een doos en moeten we weer op zoek naar een oplossing. Tijdelijk waarschijnlijk een houten plaat, maar uiteindelijk een andere deur. Wat voor mij weer een grote zoektocht op marktplaats wordt, want het is natuurlijk geen standaardmaat. En nieuw bestellen is echt een grote uitgave die we nu liever niet doen.

6 opmerkingen:

  1. Jeetje, schrikken met die deur. Gelukkig is er niemand gewond geraakt (toch?).

    Wij (mijn zus en ik) zijn als kinderen eens door een glazen tafel heengezakt. Wonder boven wonder ook geen gewonden. Mijn handige vader heeft de glasplaat daarna vervangen door hout, die tafel hebben ze nu (bijna dertig jaar na dato) nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Stevia is perfect, je kunt er van alles mee doen. Mijn dochtertje moet suikervrij eten (ADHD) en wij doen uiteraard mee met het hele gezin. Vorig jaar zag ik dat in Frankrijk allerlei producten al met stevia te koop waren. Buiten het feit dat het veel gezonder is dan gewone suiker is het ideaalspul en kun je er veel mee doen. Heel veel succes met je zwangerschap! Heb je toevallig geen glas verzekering?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het grappige is, is dat we het al vaker gehad hebben over nieuwe deuren. Het plan was toch al om overal uiteindelijk nieuwe deuren in te zetten. Maar voorlopig gaat een tijdelijke oplossing prima werken. Misschien dat ik wel een gekke schildering maak op het plaatje voor de deur.

      Verwijderen
  3. Geachte,
    Ik had over twee jaar hetzelfde probleem.Door een stommiteit het glas in een binnendeur kapot. ik heb toen dit vervangen door een op maat gezaagde kunststof sierplaat.
    Sterk en niet breekbaar. Je kan ook onder de binnendeuren houten spieen steken (zelf gezaagd).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 3 jaar lang zat er een barst in onze deur tussen gang en keuken. Zelf zagen we het al lang niet meer. Tot de vriendin van onze zoon vroeg waarom die barst er nog steeds in zat. Ik dacht dat het duur zou worden om het glas te vervangen en veel werk. Mijn man had het oude raam er in een kwartier uit. De plaatselijke glas winkel had het stuk glas ( 60x40) voor 13 euro op maat gemaakt. Met een kwartier zaten de glaslatten weer vast. Omdat het een binnendeur was voldeed gewoon simpel enkel glas... Maar had ik dat geweten had ik het niet zo lang op zijn beloop gelaten... Succes met het raam/deur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel natuurlijk een barst in het glas van de deur...

      Verwijderen