zondag 20 mei 2012

Wat was ik blij met het mooie weer van gisteren!
De rommelmarkt liep vrij goed. De bedragen zijn niet gigantisch, maar er is een stapel spullen weg en we hebben er allemaal iets aan overgehouden. Kleine Vent kocht van zijn verdiende geld een spelletje bij de buurman en een legopoppetje. Zelf kocht ik alleen een ketting met hanger van amathyst. Voor €0,50 kon ik er niet zo moeilijk over doen. Ik zoek al tijden naar een goud of goudkleurig kettinkje voor mijn geliefde antieke hangertje. Nu heb ik er dus eentje gevonden die mooi verguld is en  voor een belachelijk prijsje. Ik hield nog een redelijk bedragje over aan de dag. Ik verdiende zo'n €27.
De mooiste verkoop van de dag vond ik het autokleed van Kleine Vent. Het past niet meer bij zijn kamer en hij wilde het graag verkopen (wij ook, want het sleept zo lastig mee). Toen kwam er een juf van zijn school, van groep 3/4. Die wilde het graag kopen, voor in de klas. Dan konden de hele kleintjes (er zitten ook 4 en 5 jarige in de klas, als proef. Het werkt gelukkig, dankzij de goede juf) er lekker op spelen met dingen die nu in het thema zijn (wat verkeer en vervoer is dit blok)
Uiteindelijk helemaal moe weer thuis. De geldkist is voorlopig wel gevuld met genoeg geld om wat boodschappen van te doen. Alleen is een deel in zodanig kleingeld dat ik het waarschijnlijk er niet voor gebruik. Dat is prima voor de volgende rommelmarkt in juli. Misschien dat ik er zelf in juni nog eentje bij ga zoeken.

Nu hoop ik dat het een beetje lekker weer blijft. Het is zo lekker voor mijn plantjes, voor Kleine Vent en voor mezelf. Het helpt echt met energie hier. Nu moet ik nog wel even een stapel potten/ bakken vinden en een zak of 2 goede grond, dan kan ik mijn plantenvensterbank een beetje leeg en de planten naar buiten. Mijn schattige kleine aardbeienplantjes hebben inmiddels alle 3 kleine knopjes en er is al een mooi roze bloemetje verschenen. Veel aardbeien zullen we er niet van hebben dit jaar, maar volgend jaar des te meer, als we er goed voor zorgen. De sla moet ook echt naar buiten, anders gaan ze het niet redden om grote kroppen sla te worden.

3 opmerkingen:

  1. Dat is toch weer een mooie opbrengst, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat tikt lekker aan zo! Ruimte in je huis en geld in je portemonee, dat doe je goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat is best een leuk bedrag hoor!

    Ik heb nog geen knopjes in mijn aardbeienplantjes. Maar ze groeien nu wel ineens heel hard.

    BeantwoordenVerwijderen