woensdag 2 mei 2012

Woensdag alweer, zonder zon dit keer....

Het mooie weer is weer een beetje verdwenen.
Helaas gisteren niet echt heel erg gebruik van gemaakt. De vermoeidheid zat er nog een beetje in.
De hele ochtend echt niks gedaan. Helemaal niks! Lekker op de bank gehangen (met m'n vilten vierkantjes, om ze in elkaar te zetten, dat wel) Smiddags had ik toch wel energie en heb ik vanalles gedaan. De was die zich enorm aan het opstapelen was in mijn kleine washokje, een broodpudding van het restje brood, nog een stapel rijstkoekjes (de vorige waren al op), de muur weer een stukje verder en alle plantjes in huis weer voorzien van wat water.
En toen was de energie weer op. Maar ik heb wel veel nuttigs gedaan en dan vind ik het prima.

Vandaag staat er voor vanmiddag een leuke activiteit voor Kleine Vent op het programma. Het is hier een voorronde van het NK knikkeren. Hij wilde perse meedoen en dus netjes ingeschreven. Ik hoop dat het een beetje droog is vanmiddag. Liefst een beetje zonnig zelfs. Maar we gaan het zien. In ieder geval is het weer een hele middag buiten.

Het is prettig om te weten dat ik voorlopig nauwelijks boodschappen hoef te doen voor het avondeten. De aanbieding van deze week zijn wel redelijk, maar ik kan wat kritischer zijn. Vrijdag ga ik weer even bekijken of en welke groente er moeten zijn. Heerlijk rustig eigenlijk wel, zo'n voorraad.
Als ik het nu voor elkaar krijg om de belastingdienst te overtuigen dat ik voor de zomer nog geld terug krijg en als ik goed gerekend heb bij het elektra en zo, dan ga ik serieus op zoek naar een extra vriezer. De boontjes planten groeien als een trein en ze laten zich prima invriezen. Maar op het moment is er nergens plek voor. En dus een echt goede aanbieding wat betreft goed vlees of iets dergelijks moet ik over het algemeen beperken tot 1 of 2 pakjes. Met een goede, zuinige vriezer kan ik op lange termijn best besparen. Eerst maar eens afwachten...


Edit: De belastingdienst heeft al het geld overgemaakt wat ik kreeg. Alleen blijkt het meer te zijn dan ik dacht. De brief vermeldde wel dat er opnieuw een berekening was gemaakt en dat dit meer was dan het originele toegekende bedrag. Uiteindelijk blijkt het niet om de €300 te gaan die ik dacht, maar €915! Hoef dus niet meer af te wachten wat de Elektrabaas mij terug wil geven over afgelopen jaar. Enorme meevaller!

3 opmerkingen:

  1. Super van die meevaller! Hier is het vandaag schitterend weer geweest, zo mogen alle dagen wel zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo, dat is nog eens een meevaller! Lekker hoor! Ik wil ook een grotere vriezer... maar dan moet ik ook een groter huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn nog eens fijne berichten van mijnheer belasting!
    WG

    BeantwoordenVerwijderen