maandag 4 juni 2012

Gaan voor beter....

langzaamaan lijkt het huis hier steeds meer en meer opgeruimd te worden. Ik krijg het zowaar voor elkaar om alles redelijk bij te houden en zelfs steeds wat meer op te ruimen.
Ik ga het uiteindelijk echt wel winnen! Er verdwijnt steeds meer en meer uit huis en het gaat eindelijk duidelijk resultaat geven.
Ik heb mezelf tot 1 juli gegeven om alle muren te schilderen en de vloer te leggen in de kamer van ons beebje-to-be. Dat gaat me echt ook nog wel lukken.

Vandaag even netjes de rekeningen betaald die vandaag binnenkwamen. Ik vind het nog altijd een prettig idee dat ik gewoon gelijk alle rekeningen kan betalen. Tot op heden kan ik alles nog altijd gewoon netjes inpassen, zodat ik regelmatig zelfs nog iets kan sparen. Het is nooit een baanbrekend bedrag, maar elk klein beetje helpt weer mee.
Aan het einde van de maand ga ik ook weer even terugkijken, naar de afgelopen 6 maanden. Ik heb al gezien dat ik voor komend jaar wat dingen moet gaan inplannen, waar ik nu niet op gerekend had. Allemaal kosten voor het huis. Maar nu ik weet wat er ongeveer wanneer komt, kan ik beter plannen en staat het geld gewoon alvast klaar.

Maar het kan echt beter. Dus bedacht ik voor mezelf de volgende actiepunten voor in juni:
- Weer echt minder stroom verbruiken. (meer hooikistkoken, minder apparaten aan. Het verbruik was weer terug op 41)
- 2 spaarlampen verwisselen voor ledlampen (dan ben ik bijna rond)
- Marktplaatsen (en dan verkopen, in plaats van kopen)
- Meer zelf maken (er liggen al 3 dingen op me te wachten, voor mijn eigen zomergarderobe)
- Nog beter letten op de boodschappen

Dat laatste punt lijkt wat gek, want ik lees in veel reacties dat het toch knap is dat ik voor €20 voor 5 dagen boodschappen doe. Maar ik heb in mei echt waanzinnig veel geld uitgeven en daardoor is de vriezer nu goed gevuld. In juni wil ik daar gebruik van maken en dus echt alleen kopen wat er nodig is. Dus gewoon weer fatsoenlijk plannen en netjes een menu maken elke week. Dan kan ik inkopen wat er nog nodig is en gebruiken wat ik nog heb. En dus dingen beter combineren. Ik deed het vorige week al vrij goed. Maar eigenlijk wil ik ook de cadeaus in de budget gaan plakken. Deze maand zal dat wel lukken (ik gaf nu €35 uit en heb verder geen bijzonderheden meer in juni), maar in juli en augustus wordt dat aanzienlijk lastiger. Toch wil ik het gaan proberen. Het kan namelijk altijd nog beter.

1 opmerking:

  1. Die cadeaus vind ik hier ook altijd een lastig punt.. Ik ga toch altijd mee met de rest (sociale druk) en wil graag voldoen aan een verwachtingspatroon denk ik..

    Probeer nu op een goedkope manier leuke cadeaus te vinden.. Maar het blijft een kunst :)

    BeantwoordenVerwijderen