woensdag 27 juni 2012

Ik moest een beetje lachen om de reactie van Petra op mijn vorige berichtje.
Ze heeft helemaal gelijk overigens, maar de vergelijking was zo leuk.
Iemand die extreem moet bezuinigen vertellen dattie gewoon zijn theezakje 2 keer moet gebruiken.
Het helpt letterlijk in centen, dus zet niet echt zoden aan de dijk als je alle grote dingen over het hoofd ziet. Ik denk regelmatig in plaatjes, dus ik zag het gelijk voor me.

Ik doe gewoon pogingen om netjes binnen mijn budgetten te blijven. Wat aan de ene kant prima gaat (ik weiger veel kleding te kopen die nu past en straks, over maand of 3 dus niet meer. Kledingbudget blijft dus vrij aardig op de spaarrekening.) Deze maand lukte het niet zo met de boodschappen. De totale kosten voor de boodschappen in juni waren €133,26. Dus €13,26 over budget. Helaas pindakaas. De voorraad is een beetje aangevuld en ik kan in juli ook gerust een paar maaltijden zo maken, zonder boodschappen. Dus in juli gewoon weer proberen binnen het budget te blijven. Gewoon weer even een lijstje maken met wat er in de vriezer ligt en dan kom ik al een heel eind.
Vandaag en vrijdag ook vriezerkoken, dus mik ik ook een aantal volledige maaltijden in de vriezer. Ideaal en lekker simpel straks. De kosten zijn voor nu en die voel ik dus straks niet.

Gisteren toverde ik mijn naaimachine eindelijk eens deze kant op. Ik kan volgende week wat dingen in elkaar zetten. Ondertussen gewoon lekker doorhaken (daar waar ik het dekentje wat bijna klaar was, even ging nameten en het dus echt scheef was. Opnieuw beginnen!) en alle ideeën proberen bij te houden en op te schrijven.

1 opmerking:

  1. mijn moeder doet de theezakjes altijd door midden scheuren....dan houd je een half droog zakje over voor de volgende keer:)

    BeantwoordenVerwijderen