zaterdag 2 juni 2012

Rust....

Een heerlijk begin van de dag. Ik zit inmiddels al een half uur op de bank. Iedereen ligt nog in bed. Het is zo heerlijk rustig. Zo de dag beginnen lukt zelden.
Dus wat ga je dan doen?
Ik ga blogjes lezen en op zoek naar sandalen voor Kleine Vent. In alle schoenenwinkels hier lukte het niet. Allemaal dezelfde soort sandalen die hij echt verschrikkelijk vind. Of ze zijn met leren zolen. En dat vinden we allemaal verschrikkelijk, want dan moeten zijn sandalen echt buiten blijven wonen. Echt handig is dat niet. Dus dan maar online verder zoeken. Inmiddels vrij snel een paar hele stoere schoen/sandalen gevonden, waarvan het binnenwerk gewoon textiel is. Nu hopen dat Kleine Vent ze ook leuk vind. En dankzij de uitgebreide maattabel kunnen we makkelijk de goede maat kiezen. Want nu hij weer enorm hard gegroeid is, kan ik het niet echt meer schatten. Het paar tussendoor schoenen wat we een maand of 3 geleden kochten, was maat 36. Die van vorige week (als 2e paar schoenen voor zomerkamp) waren maat 38. En hoewel ik weet dat het per merk best verschilt, is het verschil aanzienlijk. Zijn broeken vertonen ook al een tijdje hoogwater (wat gelukkig minder zichtbaar is, dankzij de hoge gympen).

En ik huppel marktplaats weer rond, op zoek naar leuke ideeën en mogelijk hier en daar iets voor mezelf. Ik heb het voor elkaar gekregen om gisteren de enige spijkerbroek die nog fatsoenlijk zit, kapot te scheuren. Ik koop nog niks, ik ga eerst eens langs bij onze vernieuwde H&M winkel. Daar is zoveel nieuws bijgekomen (een afdeling met maat 44 tot 54, wat niet leuk is, want ik vind de kleding veel te leuk.) En de zomermode past prima bij mijn buik straks, dus ga ik op een rustig moment deze week uitgebreid passen. Kijken of ik iets kan vinden wat ik leuk vind en dat past voor deze zomer.
Ook moet ik even mijn naaimachine gaan verhuizen. Ik heb inmiddels stof geknipt voor een jurk en een rok. Ik vind het echt fijn dat de winkel van het Leger Des Heils nu ook een paar bakken met stof heeft staan. Ik kocht voor €4,50 3 grote lappen stof. 2 ervan gaan dus straks een rok en een jurk worden. De derde word waarschijnlijk de bekleding voor de houten bak op mijn fiets. En dan heb ik nog wel stof over, om wat leuks mee te doen.
Daar toverde ik ook 15 stuks beebjeskleding voor €5 vandaan. Het is er enorm uitverkoop in de kinderkleding. Voor Kleine Vent is er weinig bij, maar het hele kleine spul ligt er nog in stapels. Toch mag ik niet teveel kopen, want anders ligt er straks veel te veel. Ik heb mezelf wel de regel gesteld, dat ik niet meer dan €0,50 wil betalen. Tot op heden lukt het best prima.

1 opmerking:

  1. Dat klinkt als een leuke dag, hopelijk gaat het allemaal goed lukken met je aankopen, dan ben je vast goed voorbereid voor straks!

    BeantwoordenVerwijderen