woensdag 25 juli 2012

hartige cakejes

Het was gisteren weer lekker weer.
Hoewel mijn lijf het gewoon een beetje te warm vond. Kan er nu even niet zo heel goed tegen.
Dus wat doe je dan? Dan ga je smorgens alles doen wat nodig is en lig je smiddags op de bank. Wat ook prima werkte. Ik maakte weer wat dingen voor Het Schaap. Om niet helemaal nutteloos rond te hangen. En omdat de was en de afwas al gedaan waren en de deur al geschilderd, kon het best. Het is toch maar een paar dagen zulk weer, volgens de verwachtingen.

Maar ik wilde graag nog wat meer doen in deze vakantie. Op het verlanglijstje staat ook nog het bakken van kleine broodjes (al was het alleen maar om te kijken of het gaat hier in de oven) en het bakken van hartige cakejes. Echte ontbijt/lunch muffins zeg maar. Nu vond ik online een paar simpele basisreceptjes. Dus gewoon uitproberen. Gisteravond gooide ik de eerste variatie in de oven. En ze smaken best okay. Maar ergens zat er teveel vet in. Teveel boter of teveel vet in andere dingen, ik weet het niet. Maar het liep in ieder geval over het bakblik heen in de oven. De eerste lading rees ook niet zo erg. De 2e wel en die waren ook wat droger (ik had er wat extra meel bij gegooid)
Ik ga wel nog een ander receptje proberen. Het lijkt me zo lekker om, vooral smorgens, soms gewoon even snel iets makkelijks te kunnen pakken om te eten. Zonder allemaal suikertroep en andere zooi erin.
Maar het volgende baksel wordt gewoon weer zoet en iets met fruit denk ik. Dat lijkt me ook erg lekker met dit weer. Beetje ijs, appelcakeje (of bananencakeje) en een beetje slagroom. Heerlijk toetje denk ik. Ik kan er toch maar 6 tegelijk maken. Dus variƫren is niet zo lastig.
Kleine Vent wilde ook nog een keer de regenboogcakejes proberen. Dus een lekker berg kleurstof erin en allerlei gekke kleurtjes. Gewoon omdat het een keertje leuk is.

2 opmerkingen:

  1. Rommelen met kleurstof is altijd leuk. Met zoonlief heb ik een keer blauwe rijst gemaakt. Hij vond het prachtig! Regenboogcakejes vind ik ook wel een heel leuk idee, veel plezier met 't maken alvast!

    BeantwoordenVerwijderen