woensdag 15 augustus 2012

Nieuwe bewoner

De vakantie is voorbij. En het mooie weer begonnen. Gelukkig was dat vorige week ook redelijk het geval. En hopelijk blijft dat nog even zo. Niet warm eigenlijk, maar ik kan ook niet alles hebben natuurlijk.

Maar aan het einde van de vakantie kregen we een nieuwe bewoner hier in huis. Kleine Vent vierde zijn verjaardag alvast en kreeg een cadeautje wat hij totaal niet verwachtte. En zo is zijn kamer nu ten alle tijde bevolkt door zijn nieuwe pluizige vriendje. En schattig dattie is. En uitermate nieuwsgierig.

Kleine Vent geeft hem netjes elke ochtend en avond te eten en hij vind het heerlijk om hem nog eventjes te aaien voordat hij moet gaan slapen. Vanmiddag rende het beestje bijna een uur lang door Kleine Vent zijn kamer, om alles uitgebreid te ontdekken. Gelijk even de kooi verschoond samen.
Volgende week is het even een keertje mijn beurt, omdat Kleine Vent met school even terug gaat naar de prehistorie voor een paar daagjes.

Naast dit enorm pluizige beestje, hebben we ook een extra eigenwijsje in huis, blijkt alweer. Ons beebje-to-be heeft besloten nu, zomaar in het allerlaatste stukje, dat dwarsliggen nu vast al wel leuk is. Dus nog maar weer even in mijn buik kijken, om te kijken of ze niet helemaal gedraaid is. We gaan het wel zien.

3 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat je al bevallen was qua titel, maar nog niet dus :) Hoelang mag je nog? Sterkte met de laatste loodjes en hopelijk draait het nog even goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, en wat een snoepie!!

    Succes met de dwarsligger. Mochten ze gaan draaien, ik vond dat een fluitje van een cent...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik dacht dat je baby er al was, gezien je titel. Maar zo'n schattig konijn is ook geweldig. Wij hebben er ook een gehad (en missen 'm nog steeds. Nee, we beginnen nu niet meer aan huisdieren).
    Hopelijk draait je baby nog uit zichzelf, mijn middelste besloot twee weken voor zijn geboorte dat ie, steeds met ruggetje naar rechts liggend, toch ook wel met het ruggetje naar links kon liggen. Beviel 'm toch niet, en twee dagen later draaide meneer de achtenhalfponder weer terug met zijn ruggetje naar rechts. Ik vond het allemaal wat minder geslaagd..Het kan nog alle kanten op, zogezegd. Sterkte met de laatste loodjes. Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen