zondag 5 augustus 2012

Nog 1 weekje.

En toen was het alweer zondag. Het gaat echt enorm snel. Nog maar een weekje en dan is de vakantie alweer voorbij. En het wordt natuurlijk pas tegen het einde wat rustiger beter weer. Maakt ook niet uit, het was best een leuke vakantie. Weinig strand, maar wel genoeg andere dingen. Komende week is het nog best wel druk met van alles. Allemaal leuke dingen.
Helaas bracht dat mooie weer ook ineens een stapel muggen mee. En daar waar ik normaal 2 of 3 keer gestoken word (en dan daar heerlijke heftige bulten aan over houd) ben ik nu in een paar dagen al zo'n 15 keer gestoken. Gelukkig trekken de meeste heel snel weg, maar midden op je hand gestoken zijn, is niet alles. Door het warmere weer trekt die niet zo snel weg. Zal er dus voorlopig maar mee moeten leren leven.






Het weer (en wat extra voeding) zorgt er ook voor dat mijn 3 overlevende plantjes ineens prima groeien. Misschien toch nog een aardbeitje van een eigen plantje. Nu moet ik wel op zoek naar 3 wat grotere potten voor de plantjes, zodat ze een beetje fatsoenlijk formaat krijgen. Hebben we misschien in oktober ineens tomaten van het plantje. Best grappig. Binnen doen ze het nu best prima, dus het zou zomaar kunnen.

Verder gaat het best goed met het afwas-experiment. De afwasmachine is nog niet aan geweest. De afwas doe ik voornamelijk in 2 keer, omdat in 1 keer gewoon even niet gaat en het water wordt dan toch te koud. Maar bovenal: mijn afwas is tenminste gegarandeerd schoon. Ik ga het morgen zeker al wel merken bij de meterstanden. De machine verbruikt best veel stroom namelijk. Het is 1 van de grootste verbruikers in huis, samen met de wasmachine (die ik er dus niet uit doe :P)
Ik ben er benieuwd naar.

2 opmerkingen:

  1. Hoe ben je erachter gekomen hoeveel stroom jouw vaatwasmachine verbruikt? Ik wil ook wel weer meer met de hand doen, maar mijn vriend houdt daar niet van (niet alleen het werk, ook de troep op het aanrecht), dus ik zat eigenlijk net over een soort middenweg te denken, sommige dingen wel met de hand en anderen in de machine bijvoorbeeld. Als hij dan de helft minder draait, is het al winst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bespaart wel op elektrisch maar volgens zeggen verbruikt je meer water bij de gewone afwas dan met de machine.

    Lotte wil je misschien nog wat aardbeienplanten, het zijn doordragers. Bij mij in mn tuin wordt het nl erg druk.
    Ik heb ook evt nog bieslook voor je en bonenkruid. Als je wil dan hoor ik je wel.

    BeantwoordenVerwijderen