maandag 20 augustus 2012

Veel te warm voor drukte

Mijn lieve dwarsliggertje bleek afgelopen donderdag gewoon weer prima te liggen en heeft dus iedereen een beetje voor de gek gehouden. Volgens mij op maandag nog even omgedraaid om vervolgens dinsdag verkeerd te liggen en dan woensdag weer terug draaien en dus donderdag weer netjes ondersteboven te liggen. Maakt me niet uit, als het beebje nu maar gewoon blijft liggen, is het prima (daarbij doet dat best zeer, dat wilde gedraai)

Verder ging het best okay met het niet gebruiken van de afwasmachine. En het scheelt echt. Want tegenover de 41 van de week ervoor stond afgelopen week maar 34. Dus het scheelt best. Het is niet dattie helemaal niet meer aangaat, want soms is de berg gewoon te groot (iets met planning en veel te warm) Maar elk klein beetje is weer iets in de goede richting.
Ik ben benieuwd wat er komende maandag uitkomt. Kleine Vent is met school 2,5 dag op kamp in de prehistorie en ik ben dus voornamelijk alleen thuis. Naast het konijntje vermaken met wat extra ruimte elke dag, ben ik beetje bij beetje de babykamer aan het opruimen. Die nu eindelijk bijna klaar is. Met de gordijnen, de knopjes van de kast, het 3e scharnier van de deur en een likje verf voor de buitendeur en het is gewoon klaar. Dankzij vrienden hoef ik ook voorlopig niet na te denken over kleertjes. Maatje 50 tot 68 ligt er nu genoeg. Misschien als het ineens heel erg koud wordt ofzo. Maar het lijkt er niet op (als dit beebje op Kleine Vent lijkt, slaan we gelijk het allerkleinste over en blijft dat weer liggen) Maar alles ligt netjes in de kast.

Met mijn boodschappenbudget gaat het ook prima. Iets wat ik eigenlijk niet zo verwachtte. Ik heb de afgelopen paar weken niet echt opgelet. Juli was dan ook echt dik over het geplande budget heen, maar voor augustus (met nog 1 weekje boodschappen) staat er nog €14. En met enkel brood en beleg te halen, gaat dat best lukken.
September gaat daarentegen best een goedkope maand worden denk ik. Er ligt een redelijke voorraad in de berging en in huis. En ik zie het niet gebeuren dat er de eerste periode veel boodschappen gedaan gaat worden. Toch hou ik maar het vaste budget aan in de planning. Over is nooit erg.

Over het algemeen gaat het dus best lekker. Het huis is nog een beetje een zooi, maar het wordt niet erger. Het wordt zelfs elke week een beetje minder. Dus working on it. Morgen gaat het prikbord aan de muur en hopelijk de gordijnen tegen het raam. Iets uit de weg en terug op de plek waar ze moeten.
Een retourtje naar de stort en garage en dan zijn we ineens een berg opgeruimd denk ik.

2 opmerkingen:

  1. Scheelt dat echt zo'n hoop denk je zonder vaatwasser? Ik laat het weer een beetje verslonsen het is toch wel erg makkelijk. Fijn dat je guppie weer goed ligt ik duim voor je dat het zo blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het kamertje voor jullie baby zo goed als klaar is. Je moet er met dit warme weer toch niet aan denken nog veel te moeten klussen. Ik leef met je mee met deze warmte. Toen ik zwanger was van oudste was het aan het eind ook zo warm. Ik heb heerlijk geluierd die laatste weken.

    BeantwoordenVerwijderen