donderdag 25 oktober 2012

Stiekem is het best druk hier. Niet dat enorm veel doe, maar het kaboutertje neemt lekker veel tijd van mij voor zichzelf. En dat mag natuurlijk prima. Dan is het juist ook extra fijn als ze lekker even blijft slapen overdag.

Ondertussen is er hier een nieuwe keukengeiser geplaatst. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar bij de onderhoudsbeurt van gisteren bleek alles zo gek te gaan dat de vorige geiser het echt gewoon niet ging doen. Dus zit er nu een nieuwe in. De rekening komt ook niet hier, dus helemaal mooi meegenomen. Het zal verder overigens niet zoveel uit maken, qua verbruik, denk ik zo.
Over dat verbruik: Het verbruik valt me enorm mee allemaal. Afgelopen week verbruikte we 43kwh aan stroom. In een vakantie en met echt teveel tv aan (zelf overigens de grootste schuldige) en de pomp van de moederhaard staat weer aan. Dus dat kan echt wel naar beneden nog. De tv blijft deze week al wat meer uit. Daarnaast heeft Kleine Vent een project op school over energie besparen. Dus passen we thuis ook van alles makkelijker toe, omdat hij er echt best druk mee is. Dus vooral minder laptop en tv aan. Hopelijk heeft dat ook effect op de meterstand komende maandag, want hij wil graag resultaat zien.

Als het goed is komen volgende week de eerste sintkadoos binnen, die ik zojuist bestelde. Langzaam aan ben ik dingen aan het bedenken voor iedereen. Zoveel mogelijk nuttige dingen dit keer. Tenminste dat probeer ik. Tot op heden nog best gelukt. Ook hier met een redelijk vast budget per persoon. Dat doe ik al jaren en dat werkt prima.

Met mijn boodschappen budget gaat het ook stukken beter dan ik dacht. Net even alles opgeteld en ik ben nog binnen budget, wat ik totaal niet verwacht had. En dat met echt best veel niet noodzakelijke dingen. Wel lekkere dingen allemaal. Voor mijn verjaardag bijvoorbeeld. Voor de taart en voor wat lekkers.  Proberen eens een limoentaart te maken. Kijken of dat wat wordt...

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het allemaal zo goed loopt, zo met jullie kleine kaboutertje erbij. En tuurlijk mag ze nu nog lekker veel tijd van je in beslag nemen, geniet er maar volop van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey, nog Gefeliciteerd!! Alweer een maandje oud, ik heb even iets gemist geloof ik. Ik las opeens iets over een kaboutertje......hahaha nou geniet er maar van!!
    Veel plezier, geluk en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen