donderdag 6 december 2012

zo'n eindejaars gevoel....

En toen was het dus wel al december. Na alle sinterklaas gekte weer.
Het is altijd heel erg leuk en gezellig, maar altijd wel erg druk.
Maar alle cadeautjes zijn nu op de plek van bestemming en hier is iedereen een berg blij met alle leuke en handige dingen. Kleine Vent is goed verwend met leuke spellen, bijzondere boeken en lekkere chocolade (en zowaar geen lego dit jaar...) Kaboutertje is voorzien van een paar prachtige kledingstukken en wat leuk speelgoed. Zelf ben ik enorm verwend met een paar mooie voorraad/weckpotten, een nieuw cd-rek (voor mijn eindeloos lopende muurkast project) een kookdagboek en nog wel meer. Echt heel blij met alles.

En nu weer verder. Het is ineens echt winter geworden en dus moet ik de bijbehorende dingen weer opzoeken. Handschoenen zijn echt geen overbodige luxe op het moment.
Maar december blijkt voor veel mensen ook weer een momentje van terugkijken op het afgelopen jaar. Ik doe het maar niet, er is weinig bijzonders om op terug te kijken (behalve ons kaboutertje dan) Ik ga liever voor: Wat nu voor volgend jaar?!
Dus een beetje rondkijkend online kom je geweldige dingen tegen. Op het moment vind ik Marije van Roerend goed echt een geweldig idee hebben. Zij komt in januari met de verdubbeldame. Je kunt een goede wereldverbeterde actie doen (hoe groot of klein je wereld is) en zij verdubbelt dat, door het zelf ook te doen. Maar het lijkt me zo leuk als er nog veel meer mensen met haar mee verdubbelen. Ik ga het bij sommige dingen in ieder geval proberen.

ondertussen verplicht ik mezelf elke dag een stuk te lezen voor school. Wat prima lukt met een slapend kaboutertje op schoot. In januari weer eens tentamen pogen te doen. En als mn kaboutertje wat mee werkt, misschien wel 1. Maar das beetje wishfull thinking....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen