donderdag 17 januari 2013

Met januari alweer halverwege, ben ik dan toch eindelijk bijna klaar met mn begroting voor dit jaar. Dat komt mede doordat ik een tijdlang mn laptop niet aan gehad heb. Maar op de toeslagen na, heb ik alles rond. Want zelfs zonder de toeslagen kom ik nu netjes in het zwart uit. 
Dus wat bedacht ik? Ik bedacht dus: gelijk doorsluizen naar de spaarrekening. Dan kom ik voor dit jaar goed uit met de belasting en heffingen en hoef ik niet na te denken voor volgend jaar. Ook zal ik ongetwijfeld moeten bijbetalen voor de elektra/water/gas.  Dan is dat allemaal al ingecalculeerd.
Daarnaast helpt het mee om mn buffer weer eens leuk aan te vullen en een potje voor het huis te vullen. 

Naast de toeslagen die ik ga sparen, besloot ik de kaasschaaf maar weer tevoorschijn te halen. Zo spaarde ik de afgelopen 10 dagen toch weer €15 extra. Elk klein beetje werkt. Om te kijken wat ik aan het einde van het jaar bij elkaar geschaafd heb, ga ik het ook in mn begrotingsplaatje plakken. 
Die begroting bestaat overigens nu vooral uit alleinkomsten en vaste kosten. Voor de rest ga ik €10 per dag rekenen. Ik heb er €15 per dag voor vrij, maar als het voor €10 kan, dan is het zonde om meer uit te geven. Die kleine beetjes worden al snel een grote. Dat zou toch elke maand €155 extra spaargeld zijn (ik reken gewoon 31 dagen, dat is gewoon het simpelste) 
Lukt dat, dan zou ik in theorie €€350 of meer kunnen sparen. Waardoor ik mijn spaardoel voor 2013 prima zou halen. Maar ik ken mezelf. Dus zal het best een klus worden als de situatie hetzelfde blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen