donderdag 24 januari 2013

minder goed gepland...

Had ik mezelf weer rijker gerekend dan ik was...
De toeslagen gaan in februari niet gespaard, maar uit gegeven. Maaktniet uit, de dingen moeten toch betaald. En het kan prima. Een stuk levert komende zomer wat besparingen op. Dat is de uitgave voor de tuin (inclusief zaadjes en deel van materiaal) Met goede planning kost het me aanzienlijk minder aan groente deze zomer.

Het is makkelijk nu om geen geld uit te geven. Het is simpelweg te koud om lang buiten te zijn. Dus bivakeren we lekker in de woonkamer, waar het lekker warm is. De kamer staar nu wel een beetje vol met dizen, maar ook dat komt wel goed. Hopelijk verkopen we zoveel dat er lege dozen zijn. Met het opruimen en uitzoeken heb ik al voor 2 lege dozen gezorgd. Nog zeker 5 of 6 dozen uit te zoeken.

En alles mag in een potje. Het vakantiepotje, het keukenpotje, het woonkamerpotje, het wensenlijstjepotje. En zo kan ik nog wel vanalles verzinnen. Alle extra beetjes gewoon sparen. Hethelpt allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen