maandag 29 april 2013

Wat zijn de reacties toch leuk om te lezen. En allemaal zo gezellig positief. Ik moet nog wel even wachten op de gezellige luiers. Maar het komt goed.
Ondertussen gaat het langzaamaan beter met slapen hier in huis. Het kaboutertje slaapt nu weer braaf vroeg in de avond en 'snachts (hoewel dat echt nog iets beter kan), waardoor ik 'savonds weer eens tijd ga krijgen om dingen te maken. Kleine Vent sliep vanmorgen gewoon tot na achten. Precies weet ik het niet, want ik was met Kabouter om boodschappen. Heerlijk is dat, zo vroeg. Loopt de supermarkt nog niet vol met bergen mensen.
Op de planning om te maken: Bananenbrood (van amandelmeel, maar dan wel goed gelukt hopen we maar) amandelmeel pannenkoekjes, wat muffins als het lukt. En voor Kleine Vent volgende week: Pompoensoep. Hij zeurt er al een tijdje om.  Heerlijk nu het vakantie is. Scheelt zoveel heen en weer geren.
Het amandelmeel kocht ik afgelopen week bij de T.uinen. Ik kwam het toevallig tegen en het was enorm in de uitverkoop (lees: 350gr voor €1,55) Dus ik nam maar 2 zakjes mee. Samen met wat er nog lag, kan ik even vooruit.

Dat komt vooral omdat ik aan het rondstuiteren ben op de site Eet je goed, Voel je goed. Voor de meeste wel bekend denk ik. Zo niet: ga kijken als je van lekker eten houdt. Het bananenbrood was hier enorm bevallen, zelfs toen het niet zo goed lukte. Dus een nieuwe poging wagen. Maar ik vind het heerlijk om te lezen allemaal. En ik kan wel juichen. Eindelijk eens een website over gezond eten, waar vet niet in de ban gedaan is. Hier zijn dan wel de koolhydraten in de ban, maar het lijkt me logischer dat je daar zonder kunt, dan zonder goede vetten. Maar goed. Kleine Vent is het altijd brood mee naar school nemen best moe en ik vind het ook best vervelend worden. Dus zoek ik naar alternatieven. En die zijn daar meer dan prima te vinden.
Overigens vond ik het leuk om te lezen dat er niks specifiek voor ontbijt, lunch of avondeten is. Als het in huis is, kan het gegeten worden (moet je dus niet allemaal zoetigheid in huis hebben, maar goed). Ideaal lijkt me dat. En zo heerlijk om gewoon te zeggen: Pak iets te eten, waar je zin in heb. Zonder dan weer allerlei toevoegingen van wat er allemaal niet mag. Lijkt me voor kinderen eigenlijk gewoon veel simpeler. En je leert naar je lichaam luisteren. Want je lijf geeft over het algemeen prima aan wat je nodig heb. Prachtig idee (hier niet geheel uitvoerbaar, maar goed. Bakken van taarten en dergelijke blijft te leuk)

1 opmerking:

  1. Dat vind ik ook een geweldige site. Staat veel op wat ik wil maken, nu nog tijd vinden....Eigenlijk gewoon tijd voor maken dus!
    En inderdaad heerlijk lekkere gezonden dingen in huis waar je zoveel van mag pakken als je wilt. De snoeppot is hier nu gevuld met Rozijnen, daarvoor met studentenhaver en iedereen grijpt zo nu en dan een handje.

    BeantwoordenVerwijderen