dinsdag 9 juli 2013

roods uit de tuin


De eerste 'oogst' uit de moestuin.(op een kropje sla na, de andere 3 heb ik jammer genoeg laten doorschieten) Niks wat ik zelf plantte, maar wel lekker. Nog even snel een foto voordat alles op is. De rode bessen zijn zoeter dan uit de winkel en deze vind ik wel lekker. De kruisbesjes moeten nog even verder rijpen. Schijnt een wat minder bekende soort te zijn, ze worden donkerpaars, bijna zwart zelfs.
De rode bessenstruik die ik verplant had, bleek een zwarte bessenstruik te zijn. Hij zal dit jaar weinig besjes geven, maar dat is niet gek na zo'n verhuizing.
De bramenstruik die ik heb geprobeerd te kortwieken, blijkt een frambozenstruik te zijn. Die mag dus blijven, ware het niet dat ik 'm wel goed langs het hekje ga leiden.

Verder staat er nog niet heel veel in de tuin. Ik gooi het maar op wat wintergroenten dit jaar. De wortels, radijsjes, bietjes, bloemkool, broccoli en uien moeten nog een berg groeien. Wat lastig is met alleen warm weer en weinig water( waterpunt bij de tuin is afhankelijk van grondwater, dat is nu natuurlijk niet erg hoog) Maar na een weekje staat wel alles netjes boven.

Dat grut in huis groeit wel prima. Kaboutertje loopt langs de tafels, bank en klimt constant in mijn benen. Ze eet zich helemaal scheel. Na de periode van relatief weinig eten, eet ze nu echt alles wat los en vast zit. Kleine Vent groeit ook als kool. Bij het meten voor zijn ID kaart bleek hij inmiddels 150cm groot te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen