donderdag 15 augustus 2013

Alweer donderdag

Het was ineens donderdag. En zou het aan het weer liggen?
Kaboutertje besloot ineens 2 nachten achter elkaar gewoon lekker te slapen. Nacht 1 zelfs van kwart over 10 tot half 7, zonder ook maar 1 kik te geven (hard genoeg dan, om mij wakker te maken). Vannacht deed ze ineens heel braaf vanaf kwart voor 11 tot 7, met maar 1 keer even wakker worden, vanwege de kou. Ze wil namelijk niet in een slaapzakje slapen en ze is echt een stuiterkont in bed. Bij voorkeur opgekruld bij het hoofdeind slapend.  Was bijna vergeten dat dagen sneller gaan als je nachten niet zo lang duren.
Maar wat het ook mag zijn, ik ben er blij mee. De energie is ineens zoveel meer dan ik nog gewend was. Wat ook betekent dat ik toch maar begonnen ben aan een klus die me al een tijdje aanstaart. Het balkon opruimen. Met onze eigen rotzooi en een kast vol zooi van de vorige bewoners, is het echt best een klus. Maar ik gooide vandaag alvast een hele zak met zooi in de bak buiten. Nog wel een berg te gaan, maar het begin is er. Zo maar eens de was ophangen, zolang het nog droog is.
Ben ook maar eens begonnen met een rondje solliciteren naar iets van werk. En opvangmogelijkheden opgevraagd voor op de maandag. Want dat zou het makkelijkste zijn om te beginnen. Kleine Vent is dan ook de hele dag niet thuis (want bij oma). We zullen het gaan zien.

De idee├źn voor knutsels/maaksels/baksels komen ook weer in vlagen met bergen terug. Wat nog steeds lastig is, want echt iets er mee doen, dat kan nog niet. Ik moet eerst echt opruimen en alles terugvinden. Dus moet ik echt eens beginnen aan het snijden van karton (voor opbergen van stof op een nette manier, op meerdere blogs al terug te vinden) en het uitzoeken van mijn berging.

Het boodschappenbudget is overigens compleet aan diggelen. Maar wel binnen de lijnen van mijn geld gebleven (ik moet wel, rood staan kan ik niet). Vanaf volgende week weer beter, gewoon opnieuw beginnen. Zal nog wat strakker moeten, anders komt het niet goed. Maar ik heb nog avondmaaltijden genoeg voor de eerste week en er ligt nog genoeg om dingen te bakken (cakejes om te trakteren en snoepjes om ze te versieren bijvoorbeeld) Ik ga proberen de eerste week het bedrag niet verder te laten oplopen dan €25. Gewoon proberen....

1 opmerking:

  1. Lekker, die slaapjes en vooral de energie die je nu weer terugkrijgt!

    BeantwoordenVerwijderen