maandag 12 augustus 2013

Einde vakantie, weer naar school...

De zomer lijkt al wel weer bijna voorbij ineens vandaag. De zon laat op zich wachten en het is 'smorgens nog fris. Kleine Vent gaat vandaag weer naar school, met frisse tegenzin. Nog een weekje, dan wordt meneer alweer 10. Het gaat enorm snel.
Ik ben langzaamaan aan het winnen van alle rotzooi. Er zijn wat kleine dingen inmiddels de deur uit. En er gaat nog meer binnenkort. En als het meezit, levert het me nog een extraatje op ook.
Ik ben nogal bezig om alles waar ik gefrustreerd van word eruit te werken. Dat betekent nog bergen en bergen opruimen, verkopen, weggeven en weggooien. Maar helaas pindakaas betekende dat ook mijn tuintje. Ik kom er echt niet aan toe om het te onderhouden en een strookje met kniehoog onkruid, daar zijn ze daar niet zo blij mee. Omdat ik werkelijk niet weet wanneer ik wel weer georganiseerd genoeg ga zijn, dat ik er weer actief in kan werken, heb ik besloten om het dan voorlopig gewoon weer over te dragen en dus er zelf geen onderhoud meer aan te hebben. Ik werd er enorm gefrustreerd van dat het niet lukte. Als ik alles weer op orde heb, probeer ik het gewoon opnieuw. Ookal voelt het nu toch wel als een mislukking, dat dit ook niet lukte. Ooit gaat het wel lukken.
De laatste radijzen, een paar schattige bietjes, een bak vol bramen en later deze week nog een beetje sla heb ik nog wel uit de tuin. De aardbeienplanten worden gewoon verhuisd, die doen het enorm goed(geen aardbeien, maar lekker aan het vermenigvuldigen), mede als de broccoliplanten die zich heel dapper staan hebben weten te houden tussen al het onkruid.
Helaas betekent dat ook dat de schop, hark, schoffel, steunstokken en nog van alles gewoon ook de berging in moet. En die moet echt nog eens goed opgeruimd worden. Dus daar ben ik gisteren maar eens even snel aan begonnen. Nog een lange weg te gaan, maar ik kan vanaf donderdag gewoon weer bij het eerste deel van de stelling. Dan gaat al het oud papier uit de berging weg. Mocht ik het voor elkaar krijgen, gaat er nog een megadoos weg (iets van een magnetron, echt gigantisch) en kan ik weer bijna bij het 2e deel van de stelling. Gelukkig zijn de stellingen zelf makkelijk op te ruimen.Ook dit gevecht ga ik gewoon winnen.

Maar behalve het opruimgeweld hier, schiet ook eindelijk het ledikantje van Kaboutertje op. Het verven met een kwast was eigenlijk onbegonnen werk (lekker met al die spijltjes, delen die niet geverfd moeten worden) Door het warme weer toen ik er aan begon, ziet het er niet zo netjes uit. Dus met schuurpapier en een paar spuitbussen aan de slag geweest (ik niet alleen overigens) en 3 van de 4 delen zijn al ver klaar. 2 delen krijgen nog een enorm heftige groene kleur op de dichte stukken. Past het ook weer bij de gordijnen (ook al denk ik dat de kleur van het bed iets heftiger is dan de gordijnen)
Er gebeuren allemaal kleine klusjes en er wordt eindelijk weer eens gedacht aan oplossen en doen. Ik kan je zeggen, dat scheelt in mijn humeur. Want gezellig was ik met grote regelmaat echt niet. Gewoon het overzicht compleet kwijt en totaal geen vooruitgang meer zien. Tel daarbij op dat een nacht doorslapen nog altijd een enorme uitzondering is en het is gewoon even moeilijk een gezellig mens te zijn. Maar het gaat gelukkig al veel beter. Nu nog een beetje zonneschijn van buiten en ik ben voor vandaag weer gelukkig,

2 opmerkingen:

  1. Grappig te lezen, weer naar school. Hier hebben ze nog drie weken vrij. Leuk om je blog te lezen anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier nog drie weken vakantie. Bizar dat elders het leven alweer zijn normale gang neemt!

    BeantwoordenVerwijderen