vrijdag 2 augustus 2013

vooruitziende blik vandaag

Aan het einde van het geld nog een maand overhouden. Dat is een zeer onwenselijke situatie.
Een huis vol met spullen die in de weg staan, geen nut meer hebben. Ook dat is een ongewenste situatie. 
Dus een logische stap lIjkt dan de ongewenste spullen omzetten in geld. 
Precies wat ik poog te doen. Een restant piercings is inmiddels verkocht voor €50. Ik zette als test wat kleding en speelgoed op een facebookpagina voor lokale handel. Binnen 24 uur kijken wat er verkocht is, het eerste bod is binnen. 
Alles wat via de bank binnenkomt, gaat rechtstreeks naar de spaarrekening. Maar er gaan ook dingen opgehaald worden en dus contant betaald worden. Dat geld gaat in potjes met allemaal een labeltje. Natuurlijk gaan er geen bergen geld contant in huis liggen. Er komen bijpassende spaarrekeningen bij, waar ik regelmatig geld op kan zetten uit de potjes.
Zo sparen voor de brave kindjes die ik meegenomen heb vanuit frankrijk ( die dochter is wel de mijne, maar die zoon heb ik vast omgeruild daar. De sloddervos is al een week lang alles aan het opruimen) en voor vakantie 2014, voor dingen in huis. Lange termijn doelen allemaal, die prima tijd hebben om te groeien in ministapjes.

We gaan er weer vol voor. 
Iemand nog een creatief idee?

1 opmerking:

  1. Wow, gaat lekker he? :D de vakantie heeft je duidelijk goed gedaan, je bruist weer helemaal van de plannen! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen