maandag 7 oktober 2013

Oktober kwam en ineens was er beter weer. Werkelijk heel vreemd hoe dat weer in Nederland in elkaar zit.
Maar goed, ik klaag niet. Het mooie weer is echt heerlijk. De was droogt er prima door en ik blijf toch net wat gezelliger.
Hier zijn ondertussen net wat dingen anders in huis. Het is nog steeds een rotzooi, maar ik begin het in hele kleine beetjes te winnen. Er was deze keer gewoon plek in de berging om een berg boodschappen weg te zetten. Naast de plek in de berging is er ook plek in de vriezer en heb ik het plan omgevat om eens uitgebreid te vriezer koken. Dus dingen maken die al kant en klaar in de vriezer gaan, maar ook dingen die compleet voorbereid in de vriezer verdwijnen. Wat dan wel van me vraagt dat ik echt eens aan de slag ga met het hooikist idee, want veel voorbereide recepten uit de vriezer, zijn om langzaam te garen. En het is gewoon te stom om de hele dag de inductieplaat aan te laten staan. En in en uitpakken van heel goed ingepakte pannen, is wat onhandig met het Kaboutertje in huis.
Want Madam besloot gewoon echt te gaan lopen en stekkert lekker stukken door het huis. Waarbij de stukken steeds verder worden. En groter word ze ook, dus kan ze op steeds meer plekken overal bij.
Afgelopen weekend zelfs eerste paar echte schoenen gekregen. Echt heel erg stoer. Ze lijkt ineens zo groot.

Maar behalve wat lastiger (lief is ze wel hoor), was het nog steeds met grote regelmaat een drama met slapen. Niet willen gaan slapen, onrustig slapen, snachts steeds wakker worden en ook na een paar uur slapen niet uitgerust lijken te zijn. Afgelopen week was echt een tropenweek. Halve nachten door het huis lopen, zodat ze ging slapen en bleef slapen. Waarbij ze bij het raken van bed, weer wakker was. Uiteindelijk nu aan het proberen zonder 'zuivel' in het eten voor het Kaboutertje en het blijkt te werken. Niet meer zo moe, beter eten, stukken gezelliger en zelf spelen. En als klein hoogtepuntje: Meisje sliep vannacht van 9 tot 7, waarbij ze maar 1 keertje wakker werd. En daar worden pappa en mamma dan weer een stuk gezelliger van.
Gelukkig kan ik tussendoor toch nog een klein beetje creatieven. Het gehaakte kleedje is inmiddels goedgekeurd door de kinders in huis. Hij is nog niet eens klaar.

4 opmerkingen:

  1. Wat een stoere schoenen. En wat een groot, mooi meisje zit er op het mooi gehaakte kleedje. Ze lijkt groter dan mijn dochter en die is een paar maanden ouder. Maar die heeft ook problemen met slapen, 's nachts wel goed maar het is meer 's avonds. Dus overdag niet te veel laten slapen, want eten doet ze wel goed. Zijn het niet de tanden/kiezen, want dat is bij ons ook een oorzaakje.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik vroeg me af waar ik bereiken kon, wat is je emailadres? Heb wat vragen over jouw ervaring met Leonardo en waar ik naar moet kijken/vragen... c2roc2ro op hotmail

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We horen niets van je. Heb je zin meer in bloggen. Ik mis je. Lilian

    BeantwoordenVerwijderen