maandag 25 november 2013

Just another day

De tijd gaat echt veels te snel!
Inmiddels is het alweer bijna december. Er moeten nog cadeautjes komen, er moet nog een surprise gemaakt worden (doe maar niet zo ingewikkeld, een lego poppetje wil meneer dit keer. Gelukkig heb ik tijd dit keer. En vind ik het ook best leuk)
Ondertussen heb ik wel wat vriezervoer in de berging liggen. Ideaal, gewoon alles in een zakje mikken, in de vriezer. Als ik het nodig heb haal ik het er uit en kan het stoven. Wat rijst/pasta/aardappel/tortilla/noodles erbij (soms nog wat groentes) en dan is het klaar. Met zo'n stuiterend klein meisje erbij, die graag in alle pannen roert en kijkt, is dat echt heel handig.
En behalve handig, is het ook echt best goedkoper. Voor ongeveer €100 heb ik nu voor 9 keer soep en 13 keer avondeten in de vriezer. Dat is gewoon 22 maaltijden, waarbij ik maar nog minimaal boodschappen bij moet doen. Ik zie een berg voordelen.

En dat de tijd snel gaat. Kabouter is echt zo groot al. Over Kleine Vent maar niet te spreken.
Afgelopen weekend een foto gezien van zo'n 14 maanden terug, met een pasgeboren Kabouter en haar broer. En toen zag ik het pas: Meneer is in een jaar tijd ineens geen 'kind' meer. Hij ziet er nu zoveel ouder uit. Gelukkig nog steeds erg gezellig met zuslief (op de foto hierboven had hij een auto geknutseld van een kartonnen doos van onze nieuwe bank)

Zojuist heb ik de financiële planning voor komend jaar afgemaakt voor mezelf. Die er beduidend minder grijs uitziet dan ik verwacht had. Er kan nog een stapel gespaard worden, buitenom alle verplichte en minder verplichte uitgaves. Met wat opdrachten die er misschien bijkomen, komt het zeker helemaal goed. Best prettig na een paar dagen Kabouter dragen en slecht slapen, om even daar rustig voor te gaan zitten en dat er zoiets prettigs uitkomt.

En om de tijd even verder wel nuttig te besteden vandaag, ga ik zo maar eens de afwas doen....

2 opmerkingen:

  1. Oh leuk, afwassen :s. Gaat snel hè, met de kindertjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat worden ze groot! Zie ik nu ook op de foto...

    En ja, hier ook surprises maken. Vorig jaar mochten we NIET helpen. Nu blijkbaar wel...

    BeantwoordenVerwijderen