maandag 10 februari 2014

Nieuwe werkweek, heerlijk rustig.

En op maandag begint de werkweek weer.
Wat hier betekent: Kabouter wegbrengen, thuis met een kop thee op de bank ploffen, voorzien van laptop en meer warm water (voor meer thee) en dan werken. Ideaal op die manier een paar uurtjes te werken. Het voelt wel als rust, zo zonder mensen voor een paar uurtjes.
Vandaag alleen iets anders. Vandaag moest eerst de oven aan om biscuitbodem te bakken. Er moeten er vandaag nog 3 gebakken worden. Een hele berg gebakjes in de maak op die manier. Dus tussen de uurtjes werken door ga ik bakken en in elkaar zetten. Of is het andersom? Geen idee. Als het allemaal maar klaar is om half 5.
En ondertussen ook bezig met het eerste begin voor Het Schaap. Want ik ben mijn lieve schaapje niet vergeten. Helemaal niet zelfs. Al die tijd zitten er ideeën in mijn hoofd en dat werden er alleen maar meer. Nieuw bij het schaapje gaat ook zijn, dat je ook zelfmaak dingen kan gaan vinden tussen de maaksels. Het begin is er, er liggen een belachelijke hoeveelheid knoopjes te wachten op een leuk maaksel of een nieuw huisje. Dus moeten er vandaag ook foto's geschoten worden, zodat ik ze ook alvast in de verkoop kan gooien. Nog niet via Mijn Schaapje, maar die komt binnenkort ook weer online. Via Face.book nog even, maar tenminste weer te vinden. Mijn naaimachine staat tenminste weer op tafel en ik ben bezig met mijn eerste probeersel voor iets bijzonders. En more to come. De ideeën zijn er in overvloed.
Naast het doosje knopen wat er afgelopen week binnenkwam, gingen er vooral dingen uit hier in huis. Een paar doosjes van keukenapparatuur dat al een tijdje stond te staan, flesjes die Kabouter na 1 keer al weigerde en nog wat speelgoed hebben het huis verlaten. Netto dus meer ruimte gemaakt. En vandaag ook nog meer ruimte maken, door een stapel karton af te voeren (ook al denk ik dat dat een meerdaags project word, het is echt veel) Hopelijk gaat binnenkort ook de konijnenkooi met toebehoren de deur uit. Ruimte in huis en geld in de pot voor nieuwe kasten....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen