donderdag 27 februari 2014

we wachten rustig verder

Na een compleet drama dagje gisteren(inclusief een kapotte manduca kabouterdrager :( ), is het vandaag weer compleet de andere kant. Kabouter gaat lief en braaf slapen (want ze at meer dan genoeg voor d'r kleine lijfje) en ik heb zowaar het eten voor vanavond (wat gisteren bijna af bleef staan) al klaar. De afwasberg is enigzins geslonken en ik heb even een paar mailtjes er doorheen gegooid.
Er is weer een overbodig apparaat de deur uit en het potje voor de nieuwe keukenkast groeit. Al halverwege inmiddels. Er moeten nog nieuwe foto's gemaakt worden en een stapel advertenties neergekwakt worden. Dankzij F.ace book gaat het verloop vrij soepel. Na het plaatsen van de advertentie in de juiste groep, gaat het vaak vrij snel naar de nieuwe eigenaar.
Zo ook al een hele berg van mijn knoopjes. 1 soort is zelfs al bijna uitverkocht. Er liggen nog wel een hele stapel knoopjes die vragen om een hele berg knutsels van mijn kant (ik weet er al zoveel!!)
Er liggen ook nog een hele stapel lappen die vragen om iets moois te worden. Gelukkig heb ik nog meer ideeen dan dat ik stof heb. Maar ik maak nu eerst af waar ik mee bezig ben (een klein experimentje, bezig aan een patroontje voor een kindjesdrager) Ik heb nog veel te veel inspiratie om 20 dingen on af te laten zijn en me daar over op te vreten. En echt, het BBC programma The great British sewing bee helpt daar echt niet aan. Wel aan handige truukjes en wat technische kennis extra. Maar echt, ik wil alleen maar meer dingen maken, waar ik al weinig tijd voor heb.
Mijn haakwerk vordert ook gestaag en hoop ik toch eindelijk eens die afwerk naald te vinden, voor al die draadjes. Daarvoor moet ik wel een stuk kast opruimen. Lijkt me een goed iets voor de vakantie komende week.
En groot nieuws! Over een week of 3 gaat mijn lieve, maar verwaarloosde, schaapje weer de lucht in. Voorlopig via het al eerder genoemde F.ace book, maar uiteindelijk ook weer met een volwaardige website. Met weer wat maaksels van mijn kant en natuurlijk de stapels leuke knoopjes die ik nog allemaal heb (mogelijk ook wat echte vintage knopen)
En we wachten rustig verder totdat de natuur besluit het weer wat meer lente te maken en wat minder herfst (ook al zijn de meeste planten hier nogal in de war, narcissen in het plantsoen staan rustig mooi geel te zijn al)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen