dinsdag 8 april 2014

Dromen mag

Het brood dat ik gisteren in de oven had, is echt belachelijk lekker gelukt. Enigszins uitgeschoten met het zout, maar zo lekker zacht, zonder grote gaten. Dat is zeker een blijver, want het is zo lekker als dat het makkelijk is. S´avonds deeg maken (toch het moment dat ik er meestal tijd voor heb) en dan gewoon lekker de hele nacht laten staan. ´smorgens pas bakken.
Ook bakte ik nog maar een cakeje. De bedoeling was dat het een cake werd met chocoladestukjes. Het werd een cake met een chocolade bodem. Vergeten de stukjes choco te bloemen. Smaakt nog steeds lekker. Volgende keer beter dan maar. Ik kan er echt niet mee zitten.
Terwijl ik gisteren even een salade in elkaar draaide voor het eten, was ik aan het nadenken wat ik nog meer moet gaan eten deze week. Koken is nog altijd vaak wat lastig, met een dreumes die moe begint te worden. En voor ik het wist, stond er ineens spinaziesoep. Ik vind het lekker en het is echt te simpel. En ik hou van simpel. Straks gooi ik er nog wat extra spinazie in en dan is het klaar.
Maar ik moet echt weer een planning maken. Want er staat echt nog genoeg om zeker deze hele week nog eten te maken. Het is een beetje zonde om steeds maar naar de winkel te rennen, terwijl er nog van alles in huis is. En dan hoeft er vrijwel niks weggegooid te worden. Dat scheelt ook aanzienlijk.

En ondertussen ga ik vrolijk verder met vanalles opruimen. Pogen een stapel te verkopen, terwijl er ook een deel gelijk maar richting kringloop verhuisd. Ik heb geen zin meer om alles pogen te verkopen. Daar is het te veel voor in een te klein huisje. Maar wat er verkocht word, is om verder te sparen (voor verbeteringen in huis, maar dromen mag) Ooit gaan we gewoon weer netjes en braaf verhuizen. Het liefste naar een huis waar je kan fietsen in de woonkamer. En zo heb ik nog wel meer wensen.
Dit is echt 3 dingen die ik graag wil in 1. Een huis met een trap naar een bovenverdieping (niet dat mijn huis de bovenverdieping IS) en een grote boekenkast en een glijbaan. Of deze
Dit is ook echt geweldig. Wel even een verstevigde vloer en zo, maar toch leuk.

Sommige dingen die ik wel zou willen, gaan nooit gebeuren. Al was het alleen maar omdat sommige dingen helemaal niet samen gaan. Maar goed. Doen is altijd een ander verhaal. Taking babysteps...





1 opmerking:

  1. Ik heb ook nog wel wta dromen over nieuwe huizen maar moet nog even de loterij winnen haha. Begrijp wel wat je er mooi aan vindt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen