donderdag 24 april 2014

Tijd?

En toen was ik ineens maandagmorgen een berichtje aan tikken en bijna klaar, toen Kaboutertje wakker werd en uit bed klom. Dus dan de laptop maar weer weg en lekker ontbijten. Okay, ze was heel lief, het was al 8 uur. Maar het berichtje kwam niet meer hier terecht.
Dus dan maar een nieuwe, nu ze wel lief en braaf ging slapen. Want moe is ze wel. Veel ook weer de laatste tijd. Dinsdag kwamen er ineens een berg woorden bij in haar vocabulaire. Dus dat zal het wel weer zijn. Heel grappig, staat ze ineens naast me: mamma, kijke. Hee, een nieuw woord. "Moet mamma mee?" "Ja, lope". Verrek nog een nieuw woord. En zo'n beetje de hele dag door allerlei kleine woordjes. Geweldig om zo duidelijk alles te zien.
Verder gaat het best lekker hier in huis. Ik ga het dus gewoon echt wel winnen van de zooi hier. Al is het in mini stapjes. Zaterdag een dagje vrijmarkt en daarna ga ik wegdoen wat er nog is. Kijken of ik dan nog andere mensen blij kan maken, met wat er hier erg in de weg staat.
En het is gewoon al bijna vakantie, al bijna mei! Het gaat zo enorm snel. Voor je het weet is Kleine Vent gewoon al 11 en is Kaboutertje alweer 2. En hoewel dat nog wat maandjes duurt, lijkt het echt voorbij te vliegen.
Voor de zomer wilde ik graag gewoon allebei de balkons op kunnen. Bij de keukendeur lukt dat nu goed, er staat enkel een krukje voor. Nu nog het voorbalkon. Daar staat toch echt nog veel te veel zooi. Wat ik dus weg ga maken, op wat voor manier dan ook. Dat gaat ook lukken. Ik heb nog 10 weken. Dat gaat me lukken. Gelukkig helpt Kabouter graag mee alles ondersteboven trekken.

En soms komt ze dan ineens iets leuks tegen. Zomaar bolletjes wol uit elkaar trekken of oude kleren proberen aan te trekken (bij jezelf of bij de pop). En als mamma dan ineens iets bedenkt, dan kan je het gewoon nadoen. Zeker als dat betekent dat je door de kamer kan rennen zonder over je pop te struikelen.
Bleek toch wel handig te zijn als je de hele ochtend al wil rondrennen. Struikelen blijft natuurlijk geen leuke hobby. (note: dat ze gewoon even gaat staan, zodat mamma een foto kan maken:) )

En dan nog een naaiwerkje (omdat het kan he) Deze is al even af en al goed getest. En goed bevonden door de Kabouter. Maar hij mag straks een ander kindje blij gaan maken. Hier komt een speciale dunne doek zomer drager voor mijn 'kind met ingebouwde kachel'.  

ZO. En nu koken....

1 opmerking:

  1. Zeker met dit mooie weer lijkt het me fijn om op het balkon te kunnen. Veel succes met opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen