maandag 7 april 2014

Zoo maandag

Zo, terwijl het schoonmaakspul even in de chocovlekken in de bank trekt, even een postje tikken.
Gisteren bakte ik nog net een cake (die belachelijk goed lukte, zo zonder recept, maar uit mijn hoofd. Tijden al niet zo iets lekkers gebakken. Luchtig en niet droog. Weten we dat ook weer) Er staat een brood nog steeds te rijzen (sinds gisteren, lang rijs brood. Straks de oven in) en de was is niet meer aanwezig in het washok. Alles op de lijn of in de kast.
Na een wel erg productieve zondag, even rustig alles administratief op orde krijgen vanmorgen. Er komt weer iemand een stapel kleertjes ophalen. En ik ga natuurlijk gewoon proberen nog meer m'n huis uit te krijgen.
Verder ga ik eens een poging wagen om wat patroontjes te maken voor kleren voor Kabouter. Haar kast is toch wel erg leeg aan het raken, nu het weer beter wordt en zij groter. En met oude t-shirts van broer (die ze graag aandoet, liefst zo van de waslijn) kan ik best wel wat jurkjes of rokjes maken. Of t-shirtjes. Dat is nog een nieuwe, maar dat moet ook best kunnen.
Mijn douche mag ook wel een stukje verder (bijna klaar met de voegen schuren) En de afwas moet ook nog wel. Maar langzaam aan begint het leger te worden. Alleen zie je het niet. Nog niet. Ik doe mijn best. Straks gaat er dus een tas met kleren weg en ik 'gooi' een tas vol richting de kringloop.
De spaarpot voor de kasten groeit zo wel weer wat. Hopelijk gaan er ook nog schoenen uit binnenkort. Dan ben ik alweer halverwege.
Ik wil eigelijk gewoon teveel voor de tijd he. En dat weet ik wel. Maar ik vind het zo leuk als dingen wel lukken. Ik moet alleen even proberen wat meer te focussen op 1 ding tegelijk. Dat gaat net wat beter werken. Moet vandaag wat beter lukken, want het is echt wel maandag. Maandagweer en maandaghuis. Proberen om steeds minder maandag de hele week te laten duren.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen