maandag 18 augustus 2014

opnieuw beginnen?

Eigenlijk was de reactie van mammalien op het vorige bericht spot on. Ik zit niet lekker in m'n vel. Mijn lijf protesteert enorm op allerlei manieren. Het loopt over het algemeen niet zoals ik zou willen. En na zo lang te weinig slaap, niet lief zijn voor mezelf en nog altijd ontzettend veel rotzooi in huis, is de rek er nogal uit. De grens is gewoon veel sneller bereikt.
Vandaag beginnen we langzaam weer richting de normale gang van zaken te gaan. Kabouter is vandaag weer naar de oppas. De bouwvakker meneren zijn weer begonnen aan de straat hier. Volgende week is het gewoon alweer een nieuw schooljaar.

Vandaag doe ik een poging om zelf wat gedroogd fruit snoep te maken. Kabouter (en Kleine Vent ook) is gek op aardbeienstukjes van de H.ema. dus een poging zoiets te maken, gooide ik een vraag op pinterest en vond allerlei manieren. De manier van fruitpuree in de oven is hier het handigste. Dus staat er nu een laagje mango puree in de oven. Langdurig proces is het wel, want het moet drogen. Gisteren stond het al 2 keer in de oven voor langere tijd. En nu weer. Kijken of wat er uitkomt ook lekker is.
En weer proberen een alternatief te bakken voor brood. Kabouter wil in vlagen nauwelijks brood eten, dus dan doen we lekker wat anders. Ook gezond natuurlijk.
In kleine stukjes weer terug naar hoe het was en dan naar beter....

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! En succes, ik merk bij mezelf altijd dat ik mezelf ontzettend in de weg kan zitten als ik niet goed in m'n vel zit. Dan is het beter om je even te concentreren op kleine stapjes om dat te verbeteren, dan dat je als een gek in de rondte slaat om overal wat te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, fijn dat mijn reactie spot on was maar eigenlijk ook weer niet voor jou natuurlijk... Zou graag willen dat ik dan hier gelijk een goeie oplossing voor je had om er per direct weer helemaal bovenop te komen... Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen