maandag 28 november 2016

Sinterklaas

Het lijkt zowaar echt een beetje winter te worden al. Ik vind het best prima, zolang het zonnetje er maar fijn bij blijft schijnen.
Ondertussen is er overal een beetje vooruitgang gaande. Oudste gaat eindelijk weer kunnen werken aan schoolwerk, al zal dat op zijn vroegst pas in januari/februari rond zijn. Eindelijk is het ineens mogelijk om hem wel thuis schoolwerk te laten doen, via een systeem wat allang voor handen is.
Wat ik wel enorm gek vind is dat dit systeem pas sinds een jaar ook beschikbaar is voor kinderen die psychische problemen hebben. Voor kinderen met lichamelijke problematiek kon dit al zoveel langer. Alsof het ene meer 'ziek' is dan het ander...
Maar goed, dat gaat eindelijk gebeuren.
Zelf inmiddels ook wat meer uitzichten op een 'zinnige' dagbesteding (okay, opruimen en schoonmaken is natuurlijk zinnig, maar het levert geen input op voor mijn hoofd.) Even goed op mezelf passen en niet alles tegelijk gaan willen doen. Dan gaat het me vast wel lukken om in 2017 een eind te komen met mijn eigen doelen.

En met die sinterklaas. Hoe leuk ik het ook vind en hoeveel ik er van hou. Ik hoop deze keer dat het snel voorbij is. We skippen al het sinterklaas journaal elke dag en ik besteed er niet teveel aandacht aan thuis. Kindje met buikpijn en slecht slapen is geen tof feestje.
En nu maar hopen dat dat komt door Sinterklaas en niet door andere dingen.

2 opmerkingen:

  1. Sinterklaas kan best een stressfeest zijn voor kinderen inderdaad. Goed dat je het sinterklaasjournaal uit de buurt houdt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij deden ook wat rustiger met Sint bij kind nummer 3. Is uitleggen dat het niet echt is een optie? FIJn dat oudste weer mee kan doen met school!

    BeantwoordenVerwijderen