maandag 13 november 2017

December

Sinterklaastijd alweer.
Dit jaar met een enorm enthousiaste kleuter die niet kan wachten. Vanavond voor het eerst Sinterklaasjournaal. We gaan dit jaar wel kijken.
Ik voorzie een stuk minder gestress dan vorig jaar. Het loopt op school een stuk lekkerder en ook het idee dat ze dan MOET leren lezen en schrijven (wat ze echt heel graag wil) is een beetje minder belangrijk.
Dat maakt dat ik wel een stuk meer zin heb in sinterklaas vieren. Alle spannende verhalen, pepernoten bakken, speculaascakejes maken, sinterklaaswerkboekjes maken. En dan straks alle pakjes. En dat zijn er bij ons nogal wat. We doen niet zo aan kerst. Tenminste, niet bij mijn familie met pakjes. Wel lekker eten met wie er bij kan zijn. Sinterklaas is veel meer gezellig allemaal samen voor ons. En nu groeide de familie natuurlijk naar mate wij ouder geworden zijn. Inmiddels zijn we met 11 mensen. En dat betekent dus ook echt een heleboel pakjes. Een middag van alles uitpakken en blij zijn met welke goede dingen anderen nu weer voor je bedacht hebben en wat lekkers eten. Extra leuk nu weer, met wel gelovende kids. Ik hou er wel van.
Kerst is natuurlijk wel leuk. Maar dat is bij ons niet zo'n ding. Niet altijd de eerste kerst thuis, lang niet altijd allemaal samen. Ik hoor soms dat mensen dat wat gek vinden. Maar het is hoe het voor ons prima werkt. Ik vind kerst leuk, mooie versieren en lichtjes en zo. Maar de echte familiedag in december is voor mij gewoon Sinterklaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen